2012 végére fejeződik be a Tárnok–Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítése

Nyomtatás

 

A Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként megvalósuló munkálatok során felújítják a pályát és az alépítményt, valamint a felsővezetéket. A kijelölt állomásokon biztosítják a 750 méter hasznos vágányhosszt, elvégzik az állomások felújítását és akadálymentesítését, aluljárókat és széles peronokat építenek ki. A szakasz kivitelezését a SZCKM-2008 Konzorcium végzi, amelynek vezetője a Szentesi Vasútépítő Kft., tagja a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.

vonat

Hamarosan megkezdődnek a kivitelezési munkák a Budapest–Kelenföld–Tárnok vasútvonalon is. A kivitelezői közbeszerzési pályázat lezárult, s a NIF aláírta a kivitelezői szerződéseket a Doprastav a.s, a Subterra a.s. és az EuroAszfalt Építő Kft. által alkotott DSE konzorciummal. Ennek a szakasznak a munkálatai nettó 31 milliárd forintba kerülnek. A korszerűsítés során átépítik és alkalmassá teszik a meglevő pályát az óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre Kelenföld és Tárnok, illetve Tárnok és Székesfehérvár között, s új biztosítóberendezési és távközlési rendszert telepítenek a Kelenföld–Székesfehérvár szakaszon.

Az új biztosítóberendezés kiegészítéseként – másik finanszírozási forrásból – ETCS 2 vonatbefolyásoló biztonsági rendszert telepítenek, s része a tervezett munkálatoknak Kelenföld állomás részbeni felújítása is. A Kelenföld – Székesfehérvár biztosítóberendezési munkáira kiírt közbeszerzési pályázatra beérkeztek az ajánlatok, folyik az elbírálásuk.

2011. április 27.

Decrease font size Default font size Increase font size