Szentendrei kirándulás

Nyomtatás

A Naplemente Nyugdíjasklub tagjaival kirándultunk hazánk egyik legbájosabb kisvárosába, a Duna partján fekvő, mediterrán hangulatú Szentendrére. Nagy élmény volt már az odajutás is. Sétahajóval érkeztünk Budapestről. A Duna-parti sétányon időztünk elsőként. Gyönyörködtünk a panorámában, majd a macskaköves utcákon a központ felé vettük az irányt.

Megnéztük a sok gyönyörű kézműves terméket, majd a Marcipán Múzeum volt a következő állomás. Az emeleten található a kiállítás, ahol marcipánból készült szobrok, épületek (köztük a Parlament), híres személyiségek (pl. Michael Jackson) és hasonló „ínyencségek” kápráztatták el a csoportot. Ez az a hely, ahol semmi nem változik, mégis egyre több minden van. Igazi kuriózum, hatalmas élmény.  A földszinten nívós édességüzlet található, a  Szamos cég teljes körű kínálatával.

A következő, amit megnéztünk, a Hubay Ház – Karácsony Kiállítás és Szalon. Csodaszép termek, tele karácsonyi díszekkel, hangulattal, érzéssel. Aki szereti a karácsonyt, biztos, hogy magával ragadja a hely. Megéri végigböngészni az eladó díszeket is, sok szépséges, különleges darab is van! Nyáron is izgalmas hely, nem csak karácsony tájékán. Múzeum és tematikus ajándékbolt tökéletes elegye. Itt mindenki megtalálja azt, amire vágyik: legyen az egy kis nosztalgikusnézelődés vagy karácsonyi vásárlás. Karácsonyi témakörben széles a választék, giccstől az igényesdíszekig minden kapható.

Varázslatos ez a kisváros a hangulatos pasztellszínű barokk házaival, a sajátos hangulatával, nyugalmával. A Labirintus étteremben költöttük el ebédünket, ami szintén nagyon szép, érdekes hely. A nap további részében nézelődtünk a sétálóutcában, majd a Templomdombról csodáltuk a szép panorámát. A kirándulásunk ismét a Dunán, a sétahajón ért véget. Még sokáig emlegetjük az élményteli napot, amit Szentendrén töltöttünk.