Ügyintéző nélküli ügyintézés a kormányablakokban

Nyomtatás

Új, mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban – olvasható a NISZ Zrt. közleményében. Az úgynevezett MIA Pontokon elhelyezett eszközöket (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) országszerte közel 200 helyszínen lehet kipróbálni.

A fejlesztés lényege, hogy a kormányablakokban kialakított MIA Pontok érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet meghatározott ügyeket elektronikusan intézni. Különlegesség, hogy az eszközökön a magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon megszokott ügytípusok egy részével már most találkozhatunk: például

  • vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása,
  • gépjármű ügyek,
  • anyakönyvi kivonat
  • és erkölcsi bizonyítvány igénylése.

Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között

  • a beépített kamera,
  • a mikrofon,
  • az ujjnyomat- és okmányolvasó,
  • a hangszóró,
  • a nyomtató,
  • a bankkártya terminál,
  • valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja.

A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, emellett a felhasználó azonosítása mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási formának tekinthető,hiszen az arcképazonosító szoftverek rendkívül pontos, nagy megbízhatóságú analitikára képesek, így az emberi szem által nem észlelhető eltéréseket is kiszűrik.

A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint hazai és uniós támogatás volt – olvasható a közleményben.

 

Decrease font size Default font size Increase font size