PUSZTAZÁMORI MOBILPOSTA – értesített küldemények átvételének lehetőségei
PUSZTAZÁMORI MOBILPOSTA – értesített küldemények átvételének lehetőségei
Minden pusztazámori lakos előtt ismert, hogy 2024. augusztus 1-jétől a Magyar Posta Zrt. mobilposta járattal biztosítja a szolgáltatások igénybevételének lehetőségét.
A mobilposta az alábbi elérhetőségi ponton minden munkanap felvételi tevékenységet végez:
2039 Pusztazámor, Petőfi Sándor u. 1., 08:50 – 09:20 közötti tartózkodási időben.
A házhoz kézbesítés a továbbiakban is változatlan módon történik.
Kérdésként merült fel több lakos részéről, hogyan vehetik át azon küldeményeiket (csomag, utalvány, levél, hivatalos irat), amelyekről értesítőt dobott a kézbesítő a postaládájukba.
A küldemények kézbesítésének és átvételének menete:
- Elsőként a kézbesítő megkísérli a küldemény kézbesítését.
- Sikertelen kézbesítés esetén értesítőt helyez a levélszekrénybe.
- A küldemény az értesítést követő munkanaptól vehető át a mobilpostán, annak kijelölt tartózkodási idejében (munkanapokon: 08:50-9:20).
- Ezt követően a mobilposta az át nem vett küldeményeket visszaviszi a mobilpostát indító postahelyre.
- Másnap a mobilposta járat ismételten kihozza az értesített küldeményt, ahol - az értesítőn feltüntetett őrzési időn belül -, munkanapokon 08:50-09:20 között újból lehetőség nyílik azok átvételére.
A letéti küldemények átvételére a mobilposta mellett, a település kézbesítését ellátó Sóskút postán (Sóskút, Szent Flórián tér 6.) is lehetőség van. Erre megoldásként a Magyar Posta Zrt. rendszeresített egy nyomtatványt (Címzett rendelkezése postai küldemények letéti kezeléséről), amelynek kitöltésével és leadásával lehetőség nyílik a házhoz kézbesítést ellátó Sóskút posta megadására, így az értesített küldemény a posta nyitvatartási idejében (hétfőn 08:00-12:00, 12:55-17:00, keddtől péntekig 08:00-12:00; 12:30-15:00 óráig) átvehető. A kitöltött nyomtatványt a mobilposta kezelőnek vagy Sóskút postán személyesen lehet leadni.
A fentieken túl érdemes a küldemények átvételére más személy részére meghatalmazást adni.
Cikkünkben említett nyomtatványok a következő módokon szerezhetők be.
Címzett rendelkezése postai küldemények letéti kezeléséről
- Mobilpostától
- Letölthető az önkormányzat honlapjáról az ALÁBBI HIVATKOZÁSON
- Személyesen átvehető a Községházán nyitvatartási időben.
Meghatalmazás
- Személyesen kérhető bármelyik postán
- Letölthető a Magyar Posta Zrt. hivatalos honlapjáról (https://www.posta.hu/static/internet/download/postai__meghatalmazas__1_.pdf)
Előzetes megkeresésünk alapján, a fenti adattartalmat a Magyar Posta Zrt. tájékoztatása szerint közöljük.
Pusztazámor Községi Önkormányzat